Hoe je jouw blog echt op Instagram kunt promoten
In dit bericht ontdek je een aantal super krachtige en boeiende manieren om je blog op Instagram te promoten. Vergeet alles wat je ergens anders hebt gelezen; dit is de real deal!
Voordat Instagram massaal werd omarmd door social media marketeers, was men nogal sceptisch over de vraag of dit het juiste platform was om blog, inhoud en mijn zakelijke diensten te promoten. Vandaag de dag kiezen bedrijven er massaal ervoor om hun Instagram uit te besteden. Instagram is een geweldige plek was voor lifestyle- en reisbloggers om je inhoud te delen, maar de meesten hadden nooit gedacht dat het een plek zou zijn waar je blogs en inhoud zou kunnen promoten, of, nog verbazingwekkender, leads naar je bedrijf zou kunnen genereren.
Instagram is voor veel social media marketeers het favoriete kanaal voor het delen en promoten van inhoud die relevant is en gerelateerd is aan blogs en de zakelijke diensten. Daarnaast kiezen ondernemingen er vaak voor het Instagram uitbesteden.
Als je niet bekend bent met Instagram, en om welke reden dan ook. Instagram wordt beschouwd als het grootste op visuele inhoud gebaseerde sociale mediaplatform en is voornamelijk gebaseerd op mobiele apps.
Afgezien van de basiswiskunde dat Instagram een gigantische aantal gebruikers heeft, hoef je geen zorgen te maken als je nog steeds niet zeker weet of je wel of niet op Instagram moet zijn. Je hoeft natuurlijk geen topmerk te zijn om Instagram te gebruiken. Je hoeft ook geen expert op het gebied van social media marketing te zijn om het platform te achterhalen. Je hebt gewoon wat richting nodig. Mocht je de tijd niet aan social media marketing willen besteden maar aan andere aspecten van jouw ondernemingen. Er zijn veel social media marketing goeroes die jouw kunnen helpen als je ervoor kiest om voor Instagram uitbesteden.
Voordat je begint met het toevoegen van foto’s en het delen van coole video’s op je Instagram-profiel, is hier een grote tip! Denk aan kwaliteit en relevantie. Als je je blog en je inhoud bij een specifiek publiek probeert te promoten, begin dan met het maken van een lijst met alle soorten Instagram-berichten die je zou kunnen maken en die betrekking hebben op je niche of onderwerp. Zorg er niet alleen voor dat het delen van uw inhoud consistent blijft met jouw blog of online bedrijfsdoelen, maar zorg ervoor dat wat u ook deelt, kwalitatief hoogstaand materiaal is. Hiermee bedoel ik: gebruik altijd mooie foto’s, voeg coole filters of lichteffecten toe aan je foto’s, verken met tekstoverlays, wees er echt creatief mee. Maak jouw inhoud uniek, laat deze opvallen en deelbaar.